31 ledna 2010

Battlefield Bad Company 2 - beta

Shrnutí mých dojmů z dvou dní hraní bety nového Battlefieldu:

Zničitelné prostředí
Ano, vypadá to pěkně a i když se nedá zničit úplně vše tak změna bojiště je velmi znatelná. Začíná to drobnostmi jako jsou kácející se stromy, pokračuje to zdmi, ploty a nakonec můžete zbořit rovnou celé baráčky a leteckou podporou vyrobit nové krátery. Některé konstrukce se ale zničit nepovede. Přesto se jedná o unikátní věc v současné herní nabídce.

Klasický případ - místo na položení bomby je uprostřed baráčku. Lze se k němu probourat zdí, ale pak se za zbořeninou špatně ukrývá před obránci pokoušejícími se bombu zneškodnit. Druhá možnost je hodit celý baráček obráncům rovnou na hlavu.

I když není vše úplně dokonalé tak pro multiplayer hru mi přijde prostředí dostatečné. A Modern Warfare 2 nebo Left 4 Dead Vám začne připadat hrozně statické.

Grafika
Něco vypadá hůře než MW2, něco lépe. Na cihlách kolem baráčků a texturách na postavách se nešetřilo, naopak některé animace působí trochu prkenně a na některých objektech jsou textury vyložené odfláknuté.

Občasné lagy mi přišly spíše problém přetížených serverů, přesto jsem raději vypnul AA. Vše ostatní jsem měl zapnuté v rozlišení 1280x1024 na maximum.

Postava hráče je klasicky pouze létající kamera, která nemá nohy a nevrhá stín. Při běhu se celkem zbytečně kejve ze strany na stranu. Že to jde jinak a daleko lépe předvedl nyní už relativně starý Ghost Recon Advanced Warfigter.

Když si smyslím tak si lehnu
Nikoliv ale v Bad Company. Zde jste Bad, bad, všichni bad. Takže i sniper vesele klečí a drží flitu s nožičkama pěkně v podřepu. Je to opravdu nezvyk a u hry tohoto zaměření bych čekal trochu více svobody. Na druhou stranu se aspoň nestane abyste přehlédli snipera ležícího ve sněhu mezi travou.
Také na vyklánění zpoza rohů můžete zapomenout.

Boj s ovládáním
Rád si předefinovávám klávesy na ty, s kterými hraji již prakticky 17 let. Nemám rád když mi moji konfiguraci hra nepodporuje a je to i jeden z důvodů proč nemám konzoli. Battlefield je v tomto případě ale hodně podprůměrný.
Má klávesy které jsou nabindované a nelze je přenastavit (Enter pro spawn menu), má klávesy které sice podporuje ale nelze je v GUI nadefinovat (Delete).

Další drobnosti už na sebe nedají čekat - co vše tedy v současné betě nelze (a předpokládám, že to nepůjde ani v dohledné plné verzi):

  • nastavit si "držet pohled skrz miřidla pouze dokud držím tlačítko". Sniper po výstřelu ale vždy začne automaticky nabíjet. Nemáte šanci se podívat kam přesně váš výstřel dopadl
  • na druhou stranu skrčit se můžete pouze se stisklým tlačítkem.
  • běh funguje také trochu unikátně. Předpokládám, že tomu tak bylo v Battlefieldu už dříve (měl jsem stejné problémy už v B2), ale je to v každém případě nezvyk: stisk klávesy pro běh a směru vpřed uvede paňácu do běhu. Nyní lze klidně pustit směrovou klávesu, paňáca furt běží. Nefungují ale úkroky, nelze tedy trochu kličkovat
Co nám snad do konce bety opraví:
  • mutovat konkrétního hráče (obvykle ve veřejné hře nikdo nemluví a když mluví tak zas voloviny a pořád)
  • občas se zasekne směr a paňáca se pohybuje i bez držení klávesy. Pomůže až stisk klávesy odpovídajícího směru
  • potvrdit volbu "Spawn" klávesou. Nyní se musí na relativně malé tlačítko trefovat myší a není to zrovna moc pohodlné
  • nemám Steam verzi: hra puštěná přes Steam nemá ingame overlay (DX10 verze). Pravděpodobně bude potřeba update ze strany Steamu. DX9 verze funguje ok
  • DX10 verzi v animaci na konci hry chybí výbuchy (pokud útočníci vyhrají)
  • DX10 verze subjektivně trochu laguje
  • rozumné dedicated servery
Beta
Již vyšel první update, přesto se zatím nejvíc bojuje s přetíženými servery EA než s ostatními hráči.

Na čem jsem testoval:
Intel Q6600@2,9GHz, 8GB RAM, GeForce GTX 275. Kromě toho vlastní profil v myši (otočení směru kolečka) + AutoHotkey skript na prohození fungování klávesy Enter

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement account it.
Look advanced to far added agreeable from you!
By the way, how could we communicate?